Türkiye Deri ve Kürk Modası Fuarı, Antalya’da Firmaları ve Yabancı Alıcıları Buluşturdu
Türkiye Deri Konfeksiyonları Derneği (TDKD) tarafından organize edilen “14. Deri ve Kürk Modası Fuarı”, yerli firma temsilcileriyle 1500 yabancı alıcıyı Antalya’da bir araya getirdi.
Fuarın hem katılımcılarından hem de İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin (İDMİB) başkanı olan Karaca, deri ve deri mamullerinin ayakkabı, saraciye, deri konfeksiyon ve tabakhane gibi 4 ana sektörden oluştuğunu belirtti ve geçen yılı 1 milyar 570 milyon dolarlık ihracatla tamamladıklarını açıkladı.
Karaca, katma değeri yüksek bir ihracat performansı sergilediklerini vurgulayarak, özellikle deri konfeksiyon sektöründe güçlü pazarlara odaklandıklarını ve bu stratejinin meyvelerini almaya başladıklarını dile getirdi.
Deri konfeksiyon sektöründe yılın ilk 4 ayında 44,5 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştiğini belirten Karaca, bu rakamın geçen yıl aynı dönemde 31 milyon dolar civarında olduğunu ifade etti.
2025’e olumlu bir başlangıç yaptıklarını söyleyen Karaca, “Deri konfeksiyon sektörümüz geçen yılı neredeyse hiç kayıp yaşamadan kapattı ve 2025’in ilk 4 ayında %44’lük bir büyüme gösterdi. Bu, dünyadaki genel ekonomik zorluklara rağmen sektörümüzün başarısı için son derece önemli.” dedi.
Pazar çeşitliliğine ve yüksek hacimli ithalat yapan ülkelere yönelik çalışmalara büyük önem verdiklerini belirten Karaca, geçen yıl en fazla ihracat yapılan ülkenin ABD olduğunu ve bu ülkeyi doğu bloğu ülkelerinin izlediğini söyledi.
Karaca, e-ticaretin sektör için büyük bir hedef olduğunu ve bu alanda yoğun çalışmaların sürdüğünü belirtti. Küresel ticaretin önemli bir bölümünün artık e-ticaretten gerçekleştiğine dikkat çeken Karaca, “Dünyaya tek bir tıklamayla ulaşmak istiyoruz ve hedeflerimizi bu doğrultuda belirliyoruz.” dedi.
Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) Başkanı Sarıgül’den Katma Değer Vurgusu
TDKD Başkanı Sarıgül, sektörlerinin katma değerli ürün üretimine odaklandığını belirterek, dünya genelinde benzersiz ürünler üretmeye başladıklarını söyledi. Sarıgül, mücevherat sektöründen sonra katma değeri yüksek olan ikinci bir sektör olduklarını vurguladı ve şunları ekledi:
“Fiyat rekabetinden uzaklaşıp katma değeri yüksek ürünler üreterek küresel rekabet alanındaki yerimizi sağlamlaştırmaya çalışıyoruz. Kanada ve ABD, sektörümüz için önemli bir pazar haline gelmeye başladı. Bu potansiyeli daha da genişletmeye çalışıyoruz. ABD, en büyük hedef pazarlarımızdan biri.”